15-01-2022 | In opdracht van de Sportinnovatiecampus hebben Howest-studenten van de opleiding Digital Arts & Entertainment een nieuwe interactieve beweeggame ontwikkelt.
"Video Game Makers Want to Get Players Off the Couch"
21-10-2021 | "Tover 9 sites om tot beweegvriendelijke plekken die meer mensen aanzet tot sporten en bewegen". Dat was ongeveer de vraag waar we 170 studenten en 33 projectteams uit 3 opleidingen van vorige week mee aan de slag hebben gezet.
Sportstudenten waren vanuit hun expertise verantwoordelijk voor het uitdenken van de invulling van de sites, de studenten Toegepaste Architectuur voor de visualisatie van het plan. En of het een geslaagde combinatie was!
21-10-2021 | Op 8 september openden Sport Vlaanderen en Howest de Sportscube for Active Gaming, de eerste Exergame hal van Vlaanderen. De innovatieve Sportscube komt op de Sportinnovatiecampus in Brugge en heeft als ambitie om meer mensen aan te zetten tot bewegen via interactieve beweeggames.
25-06-2021 | Wat als indoor roeitrainingen dankzij VR een extra dimensie kunnen krijgen? Met deze challenge gingen 5 Howest laatstejaarsstudenten Digital Arts & Entertainment twee jaar geleden aan de slag. Ondersteund door Howest InnMotion en de Vlaamse Roeiliga werkten ze hard aan een eerste prototype. Het resultaat was een unieke game die een roeiergometertraining combineert met een fantastische beleving.
Wil je op de hoogte blijven van onze activiteiten?
Laat hier jouw e-mailadres achter en ontvang onze 2-maandelijkse nieuwsbrief!