INTERACTIEVE KLIMGAME

ONTWIKKELD DOOR ONDERZOEKERS VAN DE ONDERZOEKSGROEP DIGITAL ARTS & ENTERTAINMENT

SPELVORMEN BEDACHT EN GEïMPLEMENTEERD DOOR STUDENTEN SPORT & BEWEGEN

Voor de opening van de Sportinnovatiecampus ontwikkelden onderzoekers van DAE Research een interactieve beweeggame die laagdrempelig bewegen stimuleert en optimaal gebruik maakt van de adaptieve technologieën aanwezig in Sportinnovatiecampus. Het is de perfecte integratie van bewegingsdetectie aan de hand van 360° IP-camera’s en projectie op een wand.


HET SPEL
De speler dient de targets die op de muur verschijnen met hand of voet te tikken door er via de klimgrepen naar toe te klimmen. Er wordt een score en ranking bijgehouden.
De game werd bij allerlei doelgroepen en met diverse spelvormen binnen de Sportinnovatiecampus (van sportkampen voor kinderen tot seniorennamiddagen) uitgetest en werd – in opdracht van Technopolis - via een vervolgtraject verder uitgewerkt en geoptimaliseerd. Meer info over het resultaat van dit vervolgtraject vind je hier.


Hello world

CONTACT

EEFJE BATTEL

PROJECTMANAGER INNOVATIE

ONDERZOEKSCOÖRDINATOR SPORT & BEWEGEN