Klimgame 2.0

In het kader van een nieuwe sporttentoonstelling werd door projectmedewerkers van DAE Research in opdracht van Technopolis (het Vlaams ‘doe-centrum’ voor wetenschap en technologie) een interactieve klimgame ontwikkeld. De klimgame stimuleert laagdrempelig bewegen bij de bezoekers.

Het spel

Spelers van het spel moeten de principes van spiegelreflectie toepassen om een target te raken. De doelstelling van het spel is om de spiegels juist te positioneren (je kunt ze draaien door ze met je handen aan te raken) zodat een lasterstraal gereflecteerd wordt in de juiste richting en het target raakt. De gametechnologie is een integratie van bewegingsdetectie aan de hand van camera’s en projectie op een wand – een framework dat ontwikkeld werd door projectmedewerkers Digital Arts & Entertainment voor de eerste versie van de klimgame-. Nieuw hier is de mogelijkheid om het spel met meerdere spelers tegelijk te spelen.

De partner

Opdrachtgever Technopolis is het Vlaams “doecentrum” voor wetenschap en technologie. In juli 2018 werd hun Sport 2.0 tentoonstelling geopend. De game zal gedurende 3 jaar gespeeld kunnen worden in Technopolis en wordt binnen de Sportinnovatiecampus verder uitgetest door studenten Sport & Bewegen bij specifieke doelgroepen zodat op termijn nieuwe spelvormen ontwikkeld kunnen worden.

Sfeerbeelden



Vorige
Vorige

Endless runner

Volgende
Volgende

Pop-up speelplein