Projecten

in 4 innovatiedomeinen

  • Naast eerder traditionele sport- en beweegvormen slagen ook andere, niet-technologische sport- en beweegconcepten erin om zeer diverse doelgroepen in beweging te brengen. In ons Living Lab worden nieuwe kansrijke concepten gedetecteerd en vertaald naar de Vlaamse context.

  • Digitale tools optimaliseren het coachingsproces door het efficiënter, leuker en persoonlijker te maken. In ons Living Lab gaan we aan de slag met videofeedback, apps en e-coaching, maar ook met het capteren en verwerken van biometrische data via sensoren en wearables.

  • Bij exergames (combinatie van exercising en games) worden principes van videogames (levels, scores, rankings, badges..) vertaald naar een beweegcontext. Zo ontstaan heel wat nieuwe stimulansen voor beweging.
    In ons Living Lab en in onze Sportscube for Active Gaming (exploitatie door Sport Vlaanderen Brugge) combineren we commerciële games met experimentele studentenprojecten.

  • Beweegvriendelijke omgevingen stimuleren, faciliteren en verleiden mensen om fysiek actief te zijn. In ons Living Lab verkennen we actieve speel- en beweegconcepten om beweging uit te lokken bij bezoekers van het domein Sport Vlaanderen Brugge (indoor en outdoor).