Sensei VR

Een typische virtual reality workout game (bijvoorbeeld Beat Saber, Dance Central, Holofit FitXR,...) doet je meestal "per toeval" bewegen. In veel gevallen heb je niet door dat je eigenlijk aan het sporten bent, omdat de uitdagingen leuk zijn. Soms merk je de intensiteit wel, omdat de training te moeilijk is voor jouw fitnessniveau. Op omgekeerd, het is te makkelijk waardoor het saai wordt.

Een groepje studenten van de opleiding Digital Arts & entertainment ging hiermee aan de slag. De studenten werkten een virtual reality workout game uit die kan gekoppeld worden aan een app. Via die app kan de coach in het spel zelf ingrijpen en de workout intensiever of rustiger maken.

De coach kan de snelheid van het spel aanpassen (wat het moeilijker of makkelijker maakt voor de speler), kan andere oefeningen of hindernissen toevoegen (wat het moeilijker maakt), of het spel beëindigen (een gedwongen ‘game over’).

Sensei VR omvat tal van gamification-elementen (immersieve omgeving, uitdagingen, levels, scores, bonuspunten...) die de speler doet vergeten dat die aan het sporten is. Het spel is een fantastisch avontuur dat de speler voortdurend aanmoedigt om de omgeving verder te verkennen en zichzelf te overtreffen om zijn/haar fitnessdoelen te bereiken.

Om deze game te spelen heb je een Oculus questbril nodig. Een bijkomende feature zijn de extra gewichten die je controllers zwaarder maken.

Zelf zin om Sensei VR eens te komen testen? Kom dan zeker langs in onze Sportscube for Active Gaming.

Sfeerbeelden




Vorige
Vorige

Techmove sportkampen

Volgende
Volgende

Work it